Oldalak

Kísérlet


  1. A ketrecemre nem panaszkodom, már megszoktam a dimenzióit. Igazán hálás lehetek, hogy ebben az életprogramban részt vehetek. Az egész úgy van preparálva, hogy nem látszik semmilyen rács, zár, vagy elkülönítő konstrukció. Zseniálisan van megalkotva, belülről egy erősen elhasznált középpolgári lakásnak látszik, pedig egy nagyon fontos kísérlet színtere. Még ablakok is vannak, melyeken keresztül egész kellemes a vetített városkép, szinte valóságos. Időnként vizet is permeteznek és üzemeltetik a szélgépet, de néha bekapcsolva felejtik a hősugárzót. Csak az a füst meg bűz minek ehhez, nem tudom.
  2. A program fontos része, hogy látszólagos önállóságom van, és a kísérlethez tartozik az is, hogy én ezt mind tudom, de vajon hogyan reagálok különféle szimulált helyzetekben? Például, most azt szimuláljuk, hogy van 15 kg súlytöbbletem és milyen lehetséges megoldásokat találok ennek erőteljes semlegesítésére. Annyira ügyesen van kitalálva, hogy valóságosnak érzem még a lihegést is a virtuális lépcsőn fel a sokadik emeletre, sőt még a lábaimból is szökik az erő és a kísérleti ruháim sorba nem mennek rám.
  3. Hogy nehezebb legyen a feladatom, az ellátás és az élelmiszer kínálat bőséges, és meglehetősen tápláló. Bár gyanítom, hogy a levegőben is van valami titkos gázkeverék, amitől állandóan csorog a nyálam, valami észbontó harapnivaló után. Gyakorlatilag csengő nélkül működnek a Pavlovi-reflexeim.
  4. Nemrégen szóba került egy súlycsökkentő mókuskerék elhelyezése a ketrec egyik sarkában, beépített televízióval a monotóniatűrés és az agymosás végett, de mint büszke és öntudatos kísérleti patkány, kikértem magamnak, holmi mókuskerék megalázó működtetését. Esetleg egy rendes patkánykerékkel kibékülnék, de az jelenleg csak magas rangú VIP patkányoknak áll rendelkezésére. Ezzel tudnak virtuális érdemeket tekerni maguknak.
  5. A kísérlethez kidolgoztak különféle, fiktív névvel ellátott és színes dobozokba csomagolt mágikus fogyasztószereket, vitaminokat, meg bio bogyókat, kapszulába, vagy tablettába zárva, melyek adagolásáról magam gondoskodom a cél érdekében. A feladat része, hogy nekem kellett ezeket a szereket kikutatnom és az ismereteket megszereznem a világhálónak nevezett kommunikációs rendszerről, sőt, személyesen megyek a szimulált szaküzletbe is és pénznek látszó tárgyakkal fizetek, annak a bolti patkánynak.
  6. A megfigyelés gyakorlatilag több éve folyik, az eredmények nem túl biztatóak, ami azt jelenti, hogy érdemleges csökkenést a súlytöbbletemben nem tudtam elérni. A testsúly mérésekről grafikont rajzoltam, mely többnyire egy szép piros vízszintes vonal. Gondosan építettem fel az időbeli szekvenciákat, az adagolások mértékét napokra és napszakokra lebontva, és pontosan követtem a mellékelt utasításokat. Különféle ismeretlen szerek százait próbáltam ki mindhiába.
  7. A napok általában csendesen peregnek, a kísérletek rendben folynak. Az interneten tudok csevegni ismerős patkányokkal akik más érdekes kísérletekben vesznek részt, valamint bizonyos testre szabott feladatokat is ezen keresztül tudok megoldani melyekért azokat a bizonyos pénznek látszó tárgyakat kapom cserébe. Egyes patkányok ezt munkának nevezik. Alapvetően nem panaszkodom, de néha azért hosszasan elbeszélgetnék a kísérlet vezetőjével.

2009. március 23.