Oldalak

Forró nyomon

Az események minden kis részletére emlékszem, az adrenalin szintem felszökik, ahogy felidézem a történet mozzanatait. Régóta készültem a dologra, a nagy leszámolásra. Pontosan végiggondoltam, hogyan és miképpen fogom végrehajtani, mert már semmi más kiutat nem láttam, csak a totális megsemmisítést. Előkészítettem a pusztító eszközt, ellenőriztem mindent és kijelöltem a végrehajtás napját. Mikor elérkezett az idő, lassan megközelítettem a helyszínt, tudtam hol rejtőzik amit keresek, már előzetesen kifigyeltem. Szívem kőkemény volt és könyörtelen. Az ajtók zajtalanul nyíltak, még pár lépés és lőtávolba értem. A vér a fülemben dobolt, kezem a markolaton, a hüvelykujjammal kibiztosítottam a reteszt. Egy lépés és az áldozat előttem volt, céloztam és késlekedés nélkül meghúztam a ravaszt. Sziszegve csapott ki a cső végén a forró gyilkos sugár. A fúvókát a fekete csúfságra irányítottam, és a gőz egyszerűen leborotválta a felületről, a fugákból, a sarokzugból a penészt. Nem kellett hozzá húsz perc sem, a fürdőkád zuhanyzós végében a csempékre rakódott sötét penészfoltokat maradéktalanul elpusztítottam, csak a gyönyörű és tiszta fehér felület maradt.
A penész bizony az anyatermészet része, kiválóan érzi magát a sötét, nedves, rosszul szellőző helyeken, a fürdőszobákban, WC-kben, pincékben, beázott mennyezeteken. Általában rosszul viszonyulunk ehhez a gombaféléhez, hisz negatív esztétikai megjelenésén kívül, spórája komoly betegségeket is okozhat, pedig sok helyen fontos a jelenléte. A penész szükséges lehet a bor és bizonyos sajtok érleléséhez, a hungarikum téliszalámi héján is fontos az íz és tartósság kialakításához, aztán a penicillin felfedezésében betöltött szerepe is vitathatatlan.
Lakótérben, vizes helyiségben való elszaporodása kifejezetten nem kívánatos. Eltávolítására, többnyire vegyszeres megoldást keresünk, elsősorban klórvegyületeket, de vannak már klórmentesek is, mindezekből a vegyipar komoly kínálatot ad. Agyonszennyezett világunkban azonban, meggondolnám, hogy kémiai megoldásokhoz folyamodjak. Vegyszermentesen, gyorsan és a hatékonyan végezhető el a penész eltávolítása, intenzív forró gőzsugárral. Fontos tulajdonsága, hogy kíméletes az adott felülethez, nem hagy nyomot, a mechanikus, vegyszeres dörzsöléses eljárással szemben. Erre a célra szolgálnak a gőzborotvák, vagy gőztisztító készülékek, melyek változatos méretben és teljesítményben kaphatóak, csak áram és csapvíz kell a pusztító művelethez. Az amúgy is nedves felületen, ahol a penész tenyészik, a gőz már nem okoz további kárt, viszont eltünteti a makacs és csúnya foltokat. Ha a penész eltűnt, töröljük szárazra a felületet, biztosítsunk a továbbiakban szellőzést a helynek. Festett felület esetén, a tökéletes száradás után, melyet infrasugárzóval is siettethetünk, elvégezhetjük a javítási, újrafestési műveleteket.
Hihetetlen jól használható a WC-k takarításában is. Több éves lerakódásokat is kirobbant a perem alól, jól kitisztítja az ülőke és a fedlap nehezen tisztítható zsanérzatát, és egyéb repedésekből, fugákból, hézagokból is tökéletesen eltávolítja az ürülék és vizelet nyomait és kellemetlen szagát. A gőzborotvás penészgyilkos után, csak tisztaság, természetes jó illat és megelégedettség marad, agresszív vegyszerek nélkül.

2009. február 28.